هر آنچه که باید در مورد سمعک بدانید
نوشته شده توسط : Soul society

سمعک چگونه به افراد کم شنوا کمک میکند؟

سمعک یک وسیله الکترونیکی است که با باتری کار می کند. هدف از استفاده از سمعک ها بهبود شنوایی افرادی است که بنا بر هر علتی دچار کم شنوایی و اختلال شده اند، است. این سمعک ها معمولا کوچک هستند به طوری که در داخل گوش و یا روی گوش شما قرار می گیرند.

نحوه کار سمعک ها چگونه است؟

نحوه کار سمعک ها به گونه ای است که اختلالات و مشکلاتی را که گوش توانایی برطرف کردن آن را ندارد، رفع می کند. نحوه عملکرد سمعک به شرح زیر است:

مرحله اول

در ابتدا سمعک با استفاده از میکروفون، صدای محیط را دریافت می کند و به تقویت کننده می فرستد.

مرحله دوم

بعد از رسیدن صدا به تقویت کننده، صدا تقویت شده و به سمت گیرنده ها هدایت می شوند.

مرحله سوم

سرانجام صدای تقویت شده توسط گیرنده به گوش فرستاده می شود. تا عمل پردازش در مغز صورت گیرد.

البته این مراحل در سمعک های دیجیتال و آنالوگ کمی متفاوت است.

 

چه افرادی مستعد استفاده از سمعک هستند؟

همه افراد مبتلا به کم شنوایی نمی توانند از سمعک بهره مند شوند. بیشتر اوقات، سمعک برای افرادی که دچار صدمات مغزی هستند و مغز توانایی پردازش سیگنال های صوتی را ندارد توصیه نمی شود.

از دست دادن شنوایی که به دلیل مشکلات کانال گو، پرده گوش یا گوش میانی ایجاد شود ، کاهش شنوایی هدایت کننده می گویند. بیشتر اوقات، جراحی یا کمک های پزشکی دیگر می تواند این شرایط را بهتر کند. اما این گزینه ها برای همه افراد مناسب نیستند. اگر کانال گوش باز و گوش خارجی نسبتاً طبیعی باشد ، سمعک می تواند به رفع اختلالات شنوایی این افراد کمک کند.

برخی از افراد بدون گوش خارجی یا مجرای گوش متولد می شوند، به این معنی که آنها نمی توانند از سمعک معمولی استفاده کنند. در عوض، آنها ممکن است بتوانند از دستگاهی استفاده کنند که صدا را از طریق استخوان جمجمه خود به گوش داخلی می فرستد.

 

چه زمانی سمعک خریداری شود؟

قبل از هر کاری باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت شنوایی شما را ارزیابی و درمان کند. پزشک گوش و حلق و بینی معمولا افراد کم شنوا را شنوایی سنجی می کند تا علت اختلالات شنوایی را دریابد. در صورت نیا ، این متخصصان می توانند سمعک را برای رفع مشکلات شنوایی تجویز کنند.

در هنگام خرید سمعک بهتر است از سمعک های سفارش پستی خودداری شود. اغلب این نوع از سمعک ها مناسب نیستند و به اندازه کافی شنوایی را بهبود نمی بخشند. اگر هر دو گوش کم شنوایی است، بهتر است از دو سمعک استفاده شود.

 

سمعک خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

برای مطلع شدن از مناسب ترین نوع سمعک بهتر است با  شنوایی سنج یا پزشک گوش، حلق و بینی مشورت نمایید. متخصص شنوایی سنجی متناسب با شرایط بیمار بهترین سمعک را به افراد توصیه می کند. این شرایط عبارتند از:

  • نوع کاهش شنوایی و شدت آن
  • سن بیمار
  • توانایی استفاده از سمعک های کوچک ( بسته به سن و شرایط فیزیکی گوش)
  • سبک زندگی
  • هزینه

پزشکان تیم کلینیک گوش تهران با سابقه طولانی بیست ساله جراحی های گوش می توانند مشاوره خوبی برای درمان بیمارهای گوش شما باشند.

در انتها

 

کلینیک گوش تهران واقع در خیابان ولیعصر با داشتن بهترین متخصصان گوش، حلق و بینی بهترین خدمات را به بیماران ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی کیلینیک گوش تهران و تیم حاذق این کیلینیک هستید؛ با کلینیک گوش تهران تماس بگیرید.

کلیه محتوای سایت کلینیک گوش تهران توسط متخصصان ماهر این تیم ازجمله دکتر نسرین یزدانی، دکتر رضا زاده، دکتر احدی و دکتر ساسان دبیری به تایید رسیده است.




:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: